4D kino tehnologija - uskoro ćemo i to doživjeti!

16. rujna 2012., pregleda: 442, komentara 0, Ocjena (2) korisnika:

Iako je dolazak 3D kina u Hrvatsku izazvalo dosta veliki interesa kod gledatelja, očigledno to i nije zadnja filmska "čarolija" koju će moći doživjeti poklonici kina. Južnokorejska kompanija pod nazivom CJ 4DPLEX, radi na tome da svoju 4D kino tehnologiju dovede u kina širom svijeta.

Tvrtka već posjeduje ukupno 29 kino dvorana za prikazivanje u Južnoj Koreji, Meksiku, Kini i Bangkoku, a sada planiraju proboj i na američko tržište.


U SAD-u će za početak biti opremljeno 200 kina sa 4D tehnologijom u idućih pet godina i nuditi će gledatelju novu dimenziju doživljaja, koja ne uključuje samo uobičajene podražaje zvukom i slikom.

4D kino je opremljeno s pokretnim sjedalima, prskalicama za vode (stvara umjetnu kišu ili maglu), mjehurićima, posebnim ventilatorima (stvaraju doživljaj puhanja vjetra), strobo svjetlima (simuliraju munje i eksplozije) te dodavanje 1.000 različitih mirisa u zrak (npr. miris ruža, kava, ženski parfem, paljenje gume, barut, itd.), ovisno o trenutnom filmskom materijalu koji se odigrava na velikom platnu. Da bi sve to bilo moguće potrebno je 16 do 20 dana programirati 4D efekte u nekom filmu, plus uložiti dodatnih 2 milijuna dolara za dizajn i opremu takvog 4D kina.



Već postojeća CJ 4DPlex kina dobro su prezentirali velike filmske hitove kao što su Avatar, Osvetnici, Pirati s Kariba: Na kraju svijeta, Muškarci u crnom 3 i Prometej, a posjetitelji su platili $8 više za kartu nego što je ona za "obično" 3D kino.

Iako su slična 4D kina već bila viđena na nekim atraktivnim lokacijama u Europi  (npr. Euro Disneyland/ Paris), njihova popularnost će sigurno porasti s obzirom na veću dostupnost, a u takvim kinima će se prikazivati svi trenutni filmski hitovi, a ne samo neki specijalni, demo naslovi, kao što je to do sada bio slučaj.

Za sada još nije poznato kada će se 4D pojaviti na tržištima Europe, ali sigurno je da će na popularnost 4D kina i njihovo širenje na ostatak svijeta, veliku ulogu igrati odaziv gledatelja u SAD-u.
Izvor: www.hifimedia.hr

Komentiraj Komentari

Ukupno 0 komentara

Ime:
Ocjena:
Tekst: